brukar du inte spotta vågrätt?

Min farmor och farfar är coola människor!
inte träffat dem på typ ett halvår men idag var det äntligen dags. woohooo, till hässleholm körde vi i spöregnet.
farmors godaste köttbullar med den godaste hemmagjorda såsen som kan skapas. konserverade päron med vaniljglass och senare hemmagjorda agdighagkg-bullar och andra kakor. och godis förstås. mums i min mage!

när farmor tar fram de konserverade päronen och grädden (me no like grädde very match), kryper jag ihop och försöker se söt ut och frågar farmor om hon har vaniljglass. här ställer vi krav, hihi. tittar på pappa med oskyldiga ögon och säger "så får man inte göra, hihi".
farmor: var får man göra det om inte hos sin farmor?
min farmor är beest.

mina sjalfransar lägger sig fint i den där sockersmeten från päronen i min tallrik. jag tittar på det, låter den ligga kvar och säger: "oooooooj" helt lugnt och uppgivet. som vi skrattade! jag lät sjukt rolig där! farmor rycker som vanligt in! haha. älska min reaktion!

farmor har tagit undan allas talrikar efter päronen. en stund senar säger hon:
jaha, någon som ska ha mer? alla tittade sig omkring på bordet...

farmor och farfar pratar om deras gamla klädmode.
farmor: det var på den tiden...
farfar glatt: ja, det var skoj det!

alla är proppmätta och som min farmor sa: "det spänner både här och där". efter fikan kurrar min mage. älska att vi båda driver med varandra och ser vem som bryter först, haha.
farmor: är du hungrig?
jag: jaa, riktigt hungrig.
farmor: vill du ha köttbullar?
jag: ja, tack!
farmor: ska jag värma dem eller vill du ha dem kalla?
jag: nej, jag är så hungrig så jag kan äta dem kalla.
farmor reser sig och jag blir lite nervös.
jag: eller, nej tack!!
farmor vänder sig om och storler: jaha, nä... jag är inte den som är den!

farfar ska lämna in en motion att de ska få lyse i deras förråd.
farfar: ja, som motivation kan vi ju skriva att vi väldigt lätt glömmer stearinljusen där nere.

heta diskussioner om pensionssparande och huruvida jag i normala fall spottar vågrätt eller lodrätt!

OM jag älskar min farmor och farfar!


Kommentarer
Postat av: tini

låter härligt ! så ball :D:D

2010-04-05 @ 00:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0