if i had you

åh, även om jag HATAR när jag måste gå upp klockan 06.00 en lördag, nej vänta, vilken dag som helst, så blir man ju bara glad när det inte finns ett enda moln i sikte!

var lite cranky på jobb idag. icke bra men hur glad blir man när man getts falska förhoppningar. kul att hitta ett papper över vem som får jobba när ordinariepersonalen semestrar och ha fått EN dag när andra som inte ens jobbar där har fått flera hela veckor. gjorde ju inte min dag direkt och ska bli spännande att veta hur de tänkt. blö. men till lunch skämdes jag och tog tag i mina smilgropar. jag bad om ursäkt för min cranky bitch-morgon och sen glappade munnen i ett som vanligt, enligt J, och J är inte den som är den. "oh, will she ever stop talking" "and there she goes again" "gud va du snackar" "va? jag slutade lyssna för en timme sen". hehe.

SEN drog jag och tränade! inte tränat sen jag tappade mobilen. kändes svettigt. sen köpte jag godis. oh, va mycket godis jag köpte. inte bra när det är billigt och bra.

SEN när jag gick hem satt där en liten pojke uppe på taket på lekplatsen och skrek efter sin mamma och pappa. VUXNA människor som mycket lättare hade kunnat lyfta ner honom än jag cyklade bara förbi. är folk helt heartless eller? trots att jag klättrade upp "på bron" framför huset han satt på satt han ovanför mitt huvud. RÄTT MYCKET rädd var jag att tappa honom. vi vet ju alla hur smidig jag är ibland. men han överlevde! dagens goda gärning.
när han kommit ner och jag var på väg iväg började han snacka med mig om att hans pappa inte brytt sig. att ngn hade sprungit och sagt till men han inte brydde sig. vad svarar man? stackars kille.

jag är glad att jag har ett hjärta som inte klarar av att bara ignorera folk i knipa. som
den gången vuxna människor gick och cyklade förbi en gammal dam som låg på vägen/trottoaren, tittade på henne men inte gick fram och hjälpte henne. där kom lilla jag och skulle hjälpa henne bort till hennes hus eftersom hon hävdade att hon skulle gå dit, lilla jag fick fånga henne när hon trillade igen eftersom hon egentligen inte kunde gå utan sin rullator som hon glömt hemma och lilla jag fick ringa ambulansen. istället för tre starka män som skulle kunnat kasta henne hem med en hand. men nejdå.
caroline gör det.

Kommentarer
Postat av: tini

tini säger att carro är duktig och starkt. vardagshjälte! yaay you! puss o kram

2010-04-25 @ 15:53:27
URL: http://fruuktsallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0