jag vill inte ha någon rubrik

fan vad jag hatar att steka fiskpinnar. det går inte!!! fett äckliga blir de. när de ser bra ut är de råa, när de är klara så är de helt missfärgade. sen smakar de skit och går sönder och allt fiskinnehåll bara försvinner på ngt mystiskt och jävligt irriterande vis. jag förstår inte! jag kan uppenbarligen steka kyckling finfint. men fiskpinnar? nej, jag har aldrig lyckats i mitt liv.

minne: på högstadiet på hemkunskapen lagade jag alltid mat med bästa vännen Steph. vi söög. i början var vi sämst av aaaalla. vi blev klara sist och allt vi gjorde smakade skit. vi satt och pratade med varandra som att det var jättegott för att läraren inte skulle förstå. men hon förstod nog. hon samarbetade dock fint genom att smaka de andras mat istället för vår.
 - när vi skulle göra tigerkaka. steph känner med en sticka. säger att den är klar. vänder upp och ner på formen och plooff! en stor smet bara rinner ut över bakplåtspappret. vi asgarvar och lärarinnan får rycka in - springer fram, ojar sig och häller tillbaka smeten i formen. vi åt kakan med sked.
- när vi skulle steka fiskpinnar. det slutade med att lärarinnan slängde in våra i mikron medan alla satt och åt sina perfekta fiskjävlar. våra var totalt råa inuti.

men sen blev vi grymma! (med viss reservation för överdrift)

tips: peta inte i stekpannan medan du steker. det är varmt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0