man ser den aldrig, den är så snabb.

barn har så sjukt sköna kommentarer! ibland ligger jag på samma intelligensnivå men då är det inte så gulligt längre. läst metro idag? barnen förgyllde min ensamma lunch enormt.
för er som inte läst:

Varför firar vi påsk?

- man firar påsk för att man är ledig och har påskris, 5 år.
- för att man ska äta ägg. jag äter ett ägg, 4 år.
- för att man firar att jesus fyller år med fyrverkerier. jesus var en liten människa, 5 år.
- man firar påsk för att man ska få påskägg. jag vill ha häxchoklad i mitt ägg, 5 år.
- det ska vara påsk för att man ska äta påskhare. jag har bara öppnat den litegrann, 3 år.
- för att påskharen kommer. man ser den aldrig, den är så snabb, 5 år.

många andra femåringar nämnde jesus och det tycker jag är helt grymt! hade verkligen inte jag haft en aning om känner jag. inte ens nu har jag koll på sånt och jag är 20-to-be. inte så gulligt.

Kommentarer
Postat av: tini

omg. till o med jag vet att det handlar om jesus. haha.. shit. men du, bara så du inte blir förvirrad - fira inte med fyrverkerier :P o ät inte upp påskharen så är du snäll <3

2010-04-01 @ 17:35:26
URL: http://fruuktsallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0