jag vill inte imponera på dig men... jag är batman.

trodde jag fick sluta tolv...eller när jag käkat lunch. men tydligen fick jag inte gå hem förrän kvart över ett. så där satt jag och "jobbade" genom att sitta och ha lunch trots att jag redan ätit. komplicerade grejer men det gör mig inget att sitta där. men eftersom jag fanns kvar blev jag indragen i skyddsrondsmötet och när jag sa att jag inte visste var brandsläckarna fanns insåg väl alla att ingen direkt kunde säga var brandsläckarna fanns. så nu vet jag att det finns åtta stycken i min närhet. måste ju räcka. undrar hur de fungerar, hehe.

- "det där räcket måste ju verkligen fixas! ni kan ju inte gå på en planka över akvariet! är det någon som trillat i?"
jesper: det tror jag inte. har du trillat i carro?
jag: jag? verkligen inte!
jesper: okej, om inte carro trillat i så har ingen gjort det.

och min chef var hur söt som helst idag. helt skrattig och busig.
- tycker ni det är oordning och så på jobbet? ligger det saker lite varstans och så?
alla skrattar och tittar på chefen.
chefen skrattar och säger att det är 99 procent hon.
- vad skriver vi på "när du fixat oordningen"?
chefen: hahahhaha, det går nog inte. finns det en kurs man kan gå?
- då skriver jag "katarina ordnar på kontoret" - september, så har du sommaren på dig.
chefen som också förde ett protokoll: då skriver jag "katarina försöker städa kontoret, så när jag misslyckas har jag iaf försökt!

tänk att vi t.om kan skratta oss igenom något som ett skyddsrondmöte som egentligen borde vara supertråkigt. det är fint det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0