It's times like these

1) Jag överlevde den här veckan också. Det är något av ett under ur många perspektiv. Dels har vi de alla miljontals enerverande uppgifterna som skolan med glädje delar ut för att vi stackars satar ska vilja rusa ut ur skolan skrikandes. Dels har vi mina små abstinensbesvär. Och dels har vi mina 2 trasiga cyklar som gör att jag måste gå upp tidigare och komma hem senare. Det är mer negativt än positivt. 

2) Sara fick mig ännu en kväll att asgarva. Hon börjar berätta om att hon kommit på varför hon har ont av sin ring, för att hon tvättar den två gånger per dag. Sara hade en ring på fingret idag. Det brukar hon inte ha. Därför trodde jag att det var den hon pratade om och förstod absolut inte varför hon tvättade den två gånger per dag. Sen kom jag på att hon menade den i flabben. Hela samtalet blev helt plötsligt sjukt roligt. Me like som vanligt.

3) Abstinensbesvär. Nu börjar även abstinensbesvären efter clementiner komma. Min motståndskraft mot olika saker och ting måste vara mycket liten.

4) En fransman, en medelålders fransman blev vän med mig på facebook. Jag frågade varför. Ett misstag.  Men han tyckte att vi lika gärna kunde fortsätta vara vänner. hmm. Hans misstag omvandlade han till face-chatt (ja, vad ska man annars kalla det, kom på något bättre..) med ständigt jobbiga komplimanger. Slisk? Han kan gå i högre klackat än jag. "Tänk att du är Julia Roberts så går det". Ehh? Nej, inte normalt, utan när han spelar teater.

5) En sliskig fransman har nu utökat face-chatten (fortfarande) till att skriva kryptiska meddelanden på franska. Jag sa faktiskt att jag bara kan räkna till tio. Inte läsa hela meddelanden. Kajsa ska översätta men det handlade om att ta drinkar utan ett tangentbord. Det gör mig rädd. Varför alltid sliskiga äldre män från utlandet som tycker att man har fina ögon och att alla svenska flickor är vackra. Han kanske skickade fel...?

6) Ogjord läxa som vanligt. Sådant verkar livet vara.

7) Försök översätta "Jag ska på vernissage på söndag" till engelska. Inte det lättaste.

8) Jag ska sova över hos Sara någon dag. Det ska bli sjukt roligt. Jag tycker om henne. Så här mycket.

9) Det är bra med en syster. Det är bra med en underbar syster. Det är bra med min syster. Vi byter jackor. Det är också bra.

10) Tydligen är jag kontaktsökande. Det säger min lärare. Det är tydligen därför lärarna tittar på mig när de pratar. Sätter sig på min bänk och tittar på mig när de presenterar sig för klassen till exempel. Men jag kan acceptera det. Kontakt är positivt. Och om det inte syns på utsidan att jag sitter och tänker på annat och är uttråkad så är det väl bra. Antar jag.

It's times like these

Har ni förresten tänkt på att om man går själv på stan, går upp jämsides med ngn annan och håller deras fart och typ låtsas som att man inte går på stan själv. Då saktar de ner farten. Varför? Vad är det som är så hemskt att gå en meter ifrån någon på en trottoar? Testa. Värt att tänka på. Kontakt är positivt.


Kommentarer
Postat av: Annie

syster, Syster!!!

ehm... fråga!!

e veckan slut???

bara undra liksom för i så fall flög mina lediga dagar iväg =/

Men e, skulle de inte vara bra med syster? Din jacka e FIN!!!! :D

Fransmänn e konstiga! gillar inte människor som random börjar prata med en på datorn, man vet inte vem dom e 8|

haha nu läste jag vad nu skrivt igen och fatade vad su skrev... haha, blir får bara mer och mer otur när jag tänker för varje gång jag försöker :P

hej hopp gummi snopp

2008-11-05 @ 23:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0