Square one

Nattbowling med Sara och Elin. Letade parkering i en hel evighet och fick tillslut ställa oss någonstans där jag aldrig varit förut. Sen fick vi springa, iaf sara med hennes korta ben. Jag lyckades få den lägsta poängen i bowlingens historia. Samma runda som gick bäst för de andra två. De skrattade dessutom åt mig för tydligen lutar jag mycket när jag bowlar. De snackar så mycket skit. Jag bestämde mig för att skrämma dem när de skulle släppa sina klot. Det var det roligaste. Sen gick vi till bilen - jag utan jacka - i nattens malmö. De lämnade mig utanför fönstret och jag gick ensam till busstationen där ett gäng utlänningar väntade på villiga tjejer. Jag ringde Sara för att bli räddad men hon ville inte prata med mig. Jag hoppades att en liten snäll människa som kampsportar och bor i närheten skulle komma till min räddning. Icke. De slog till och med en gubbe som knappt kunde stå på benen inne på bussen och det gjorde mig arg. När jag gick hem jättesent på natten blev mina ben så kalla att de kändes varma. Jag blev rädd för jag vet att ihjälfrysa är den skönaste döden för då känner man sig varm. Det har jag iallafall hört eller läst. När jag väl lyckades komma hem - en halvtimme senare än jag sagt - var det tid att sova men det gjorde inte jag.

Jag går mot strömmen som alltid annars. Jag vill inte ha ost på min hamburgare. Jag vill inte ha ost på min hemmagjorda pizza. Att spela gitarr i Guitar Hero är roligare än att spela trummor. Gitarren slår allt. Förövrigt får jag damp på den orange saken - symbalen or whaddeva - för den funkar inte som den ska. Jag slår rätt. Det gör jag, den bara vill inte. Mamma hävdar annorlunda men henne ska man inte lyssna på. Hon serverar fett till kvällsmat så nu mår jag illa. Blörk. Vafan spelar det för roll om det är fettet som kokt ur korven om den äckliga korven och köttfärsresterna ligger i ett fettbad? Om fettet finns och smörjer hela mitt innanmäte och gör att jag inte behöver använda lipsyl på tre år så bryr jag mig inte någonstans att det kommer från korven. Gross.

Imorgon flyr jag och Elin till australien i nästan tre timmar framför sveriges största duk tillsammans med nästan 700 andra personer.

Tajmingen var inte bra idag heller. Jag behöver att det ska gå. Snälla. Jag vill inte komma till första fyrkanten.

Kommentarer
Postat av: K

hell no, trummorna äger ju!

och australien är väldigt klyschigt, men ack så berörande.

2009-01-05 @ 11:45:42
URL: http://luckcomeseasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0