Syrskvinnan är tillbaka!

tydligen är den enda anledningen att jag får jobb på museet att jag är så roande med min elefantklumpighet. men den senaste tiden har snubblingar och okoordinerade rörelser avtagit och därför sa gråsuggemannen till mig att jag fick skärpa mig om jag skulle få mer jobb där. så jag kan ju glatt meddela att min klumpighet är tillbaka!

- städade hos mössen. fyller en plastpåse med damm, kattsand och musbajs. påsen går sönder, hälften åker ut på golvet. yippi tänkte jag och sånt. tog en annan påse och försökte placera den trasiga i den hela. den trasiga påsen åkte rakt igenom den nu också trasiga påse nummer 2. lycka.

- spolade fladdermusburen och tog steget ut ur buren. det ena benet fick bråttom och jag gick nästan ner i spagat. ett ben ur led kallar jag det.

- lade ner vattenslangen på golvet och tänkte. "snubbla inte caroline, vad du än gör. snubbla inte! slangen ligger där". ormen gick ett varv runt prinsessan eller prinsessan gick ett varv runt trädet eller hur det nu var man gjorde en knop. en knop blev jag och vattenslangen oavsett.

- jag skulle städa salamanderakvariet vilket innebär suga ut vattnet med en tre mil lång slang. en slang som man då ska suga i i ena änden för att få ett tryck så att vattnet kommer ut. en slang som är tre kilometer i diameter. en slang som ALLA (jag, jonas, jesper, henrik, lasse, praktikanter ... osv!!! sugit i. Och då ska det påpekas att den inte rengörs och dessutom har "sugdelen" stoppats i smutsigt akvarievatten x antal gånger. DET är vad jag kallar mysigt. (och då minns vi kanske alla när vi var små och efter att t.ex ha druckit ur samma glas sa "nu är det som att vi har hånglat" - slangen tar det till en ny nivå?)
två kallsupar åstadkom jag idag. underbart!

- gråsuggemannen skulle byta vatten till egon (vattensköldpaddan), kallade på mig att ta med mig vattenslangen. 
gråsuggemannen: lägg ner den..
carro tänkte då, "okej, ska han suga ut vattnet samtidigt som han fyller på? ja, så kan man ju också göra." och carro håller då slangen över akvariet och drar av "pistol-delen" för att lägga ner slangen i akvariet. SPLASH! inte hade hon stängt av vattnet innan utan full sprätt och en ostadig hand och det slutar med en inomhuspool och en nydushad carro som såg ut att ha kissat på sig ner i skorna. sexxxigt!

Syrskvinnan is back!  

Kommentarer
Postat av: David

Haha lyckad dag eller? :D

2009-11-12 @ 18:55:36
Postat av: c

den var så lyckad den kunde bli :D

2009-11-12 @ 19:22:18
URL: http://underfeetlikeours.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0