Möss på mitt tak

Min urinblåsa är på bristningsgränsen igen så då tänkte jag.. "ooo, då är det dags att blogga"...typ. Eller så är det så jeeeeevla kallt i huset att jag inte vill lämna handduken och filten som jag virat in mig i. Kompassen var inställd på duschen men kartan var inställd (så kan man inte säga) på lunch och affärer i lund med syster. Detta resulterade i en kraschlandning i soffan. Ganska säker på att karta och kompass måste samarbeta... Men kraschlandningen innebär att syster kommer hit och ser på nya filmer jag fick av sara igår och jag ska baka kladdkaka. Mys! 

Okej, mina trogna läsare kommer kanske ihåg när jag berättade om den natten jag blev väckt av vad som lät som tusentals nålar som föll i golvet, för att då leta efter en mördare under min säng rent vettskrämd? Vad som senare visade sig vara kokande batteri i batteriladdaren... jag hade ju stoppat i vanliga batterier och inte laddningsbara...!

Ungefär samma rädsla för mördare fick jag inatt när jag skulle sova!!! Det brukar alltid vara dödstyst förutom när min bror är hemma varannan vecka och råkar snarka mig till döds... fast då är det också dödstyst till slut (hööhö). Men iaf, jag brukar somna dirr! Så jag går och lägger mig, rättar till kudden och håret för att jag inte ska höra mina hjärtslag (för då kan jag inte somna!). Min kudde är perfekt så hjärtat slutar slå efter två sekunder. Sen slutar jag tänka (för tänker jag så kan jag inte somna) "Jag måste typ vara helt död när jag ska somna". Det är jag det.
MEN, när jag börjar dö så hör jag ngt som låter. Först tänkte jag att det inte var ngt men sen fortsatte det och då lät det som att det kom från ngt annat rum. Jag tänkte dirr att det var inbrott och att jag borde typ låsa in mig på toaletten eller ngt. Men rädd som jag var låg jag kvar och tänkte, "vafan om jag mördas nu så kommer ju ingen hem förrän imorgonkväll. Då är jag ju redan rutten!" Efter en stund upptäckte jag att det kom från mitt tak (jag dör på ovanvåningen, men det lät liksom inte som att det var på yttertaket utan mer som att det krafsade direkt på mitt rumstak - om det finns ngt mellanrum där dvs).
Jag tror seriöst att jag har typ möss på mitt tak!!!! Det lät som små fötter som sprang fram och tillbaka, så jääävla läskigt! Jag fick typ panik och tänkte att nä, jag får sova i soffan inatt! Kunde riktigt följa ljudet var den jävla musen sprang, men tillslut sprang den typ över till min brors rum (lät det som). Panik kan jag säga. Sen dog jag.


I afrika hade jag inga problem med att det sprang ödlor på väggarna och att man vaknade av att det krafsade i väggen på morgonen för att man sen skulle se en ödla komma ut genom ett hål i väggen. Men där var det normalt. Fine! Men hemma är det fan inte normalt! Min mamma kommer inte ens tro mig... fakking hell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0