6 ess

Superkrafter: Igårkväll tittade jag på Bolt och insåg att jag också vill ha superkrafter. Äsch, jag skulle ändå inte vilja ha laser-ögon eller ett mästerskall förresten. Men något jag skulle finna väldigt bekvämt är att kunna, med en tanke, släcka en lampa. Jag försöker var och varannan dag men än så länge har det inte funkat. Ja, förutom den gången Henrik släckte lampan exakt när jag tänkte tanken, men inte ens jag anser att det kan räknas. Någon gång kanske det går. Någon dag. Den tanken är mitt liv. En dag händer allt. Jag bara undrar var i kalendern den dagen är.

Smärta: Jag har antingen en inflammerad tårkanal, eller en inflammerad ögonfranshårsäck eller något annat äckligt som jag inte vill veta av. Men rött, varmt, svullet, smärtigt och det femte tecknet på inflammation som jag aldrig kommer på finns där och det gör oooooont.

Skratt: Idag satte jag ner min matbricka för att Henrik skulle kunna krama mig. När kramen var över tog jag upp kniven från matbrickan. Inte förrän jag höll i kniven reagerade jag på vad jag hade gjort och började skratta och slängde tillbaka kniven på brickan. Folk säger att jag är sjuk i huvudet. Undrar varför.

Suck: Jag gick från jobbet utan min väska och i den låg både mitt pass och mitt bankkort. Nej, jag har inte skaffat id. Nej, jag har inte skickat in foto till körkortet. Så imorgon får jag vara så snäll att åka tillbaka och hämta den. Men det gör inte så mycket, för museet är typ den bästa platsen. Där trivs jag som fisken i vattnet. Eller som vattnet i fisken.

Snack: Jonas frågade om han får adoptera mig. Jag sa, självklart. Fast jag har redan den bästa pappan, så det kan bli jobbigt.

Skutt: Jag har fått mer jobb, bland annat juldagen. PENGAR på det! Jesper hävdar fortfarande att jag ska vara jultomte på "julpåslottet" Jag hävdar inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0