som gadden i huden

Jag efterlyser mitt minne. Jag har blivit helt disträ? Jag vet inte om jag vet vad ordet betyder men det passade där som gadden i huden. Glömde min väska med mitt bankkort och pass på jobbet igår så det var bara till att dra dit idag för att hämta den. Det utvecklades till Wegas köttbullar, potatis och brunsås, snabbmobbning i kors, tröstande/mobbande kramar åt höger och vänster och en diskussion om varför skånes djurpark inte har igelkottar och ekorrar. Trevligt med andra ord. Ovanligt att jag tjatar på om jobbet. Nej, förlåt för det. Men det är där det lilla i mitt liv som händer händer.

Efter det gick jag till gina tricot och köpte ett svart långt linne... gick till tåget och behövde oundvikligt använda tågtoaletten. Tror ni jag var rädd eller så? Afan! Efter alla berättelse om hur dassdörrarna öppnas när man sitter där så var jag ju inte lugn direkt. Men dörrarna hölls stängda vilket ju bara var helt DANDY!
Jag gick och satte mig och löste sudoku på det där jobbiga viset genom att skriva massa siffror i samma ruta som jag tidigare inte förstått! När det är typ en minut kvar till Höörs station så säger de i högtalaren att någon glömt en påse med innehåll och att den finns i den bakre vetintevaddetheter. Jag insåg direkt att jag glömt min gina tricot-påse på toaletten. Så det vart ju bara till att gå ett antal varv fram och tillbaka i den bakre vagnen för att hitta vetintevaddetheter och få tillbaka den. Tacka gud för det!

OCH när jag satt där och löste sudoku så var tåget helt öde typ men vid stolgruppen bredvid min satt en tjej. Förlåt men vafan? I 20 min satt hon och fotade sig själv. Jag klarar inte av sånt. Antagligen för att jag själv inte klarar av att fota mig själv inför folk. Jag vågar ju knappt fota ett träd när folk går förbi. Leendet blev bara falskare och större och plastigare (plastigare?) efter varje minut. När det var så stort att jag hörde salivsmaskande dog jag en aning! När sen plutmunnen kom kan jag bara tacka mig själv att jag glömt min ginatricot-påse på den kisstinkande toaletten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0