varför kastar du ut mig? nu, gjorde du sådär igen.

hihi, jag och min hotty har det inte alltid lätt! men varför göra det lätt för sig? vi bestämmer oss för att vi ska åka på road trip. frågan är vart vi ska åka. hmm. mkt googlande och mkt funderande. jag kommer på tykarpsgrottorna, de har stängt pga rasrisk. bejb ser helt överlycklig ut när han berättar sin idé: skånes djurpark. men 200 kr för tre timmar? njä. vi bestämmer oss tillslut för ale stenar men först en liten tripp till lund. efter avspärrade vägar och smått förvirring kommer vi tillslut fram till destinationen. destination två är statoil utanför lund. frä verkar vara påväg att köra av motorvägen. jag frågar vart han är på väg. ooops, fel avfart, låt oss fortsätta framåt. het potatismos, en värdelös kartbok och en kladdig macka motsvarande en fet pizza senare satt vi åter i bilen. gpsen på mobilen vägrade acceptera ale stenars existens. efter liten snutt irritation blev destination 3 kabbarp för hämtande av en annan gps. i bilen med gps i handen kunde inte ale stenar hittas. nehe! men vet du vad? vi drar dit ändå. när gpsen på mobilen upptäckte vår bestämdhet ville den plötsligt acceptera att iaf köra oss till den delen av skåne. off we go. fint väder hela vägen till ystad. väl på parkeringen kommer ett fint skyfall, men vi höll humören uppe och fem minuter senare var det sol. men OM det blåste. att luta sig ut över ett stup medan vinden håller en tillbaka är en kittlande härlig känsla. lite "på gränsen att dö javisst". jag matade en ko som först såg ut som att den tänkte äta upp mig. frä fick äntligen se sina stenar och hans skor fick så snällt överleva vandringen ner och uppför stupet. i vattnet snackar vi vågor. surfarens dröm så att säga. jag tänkte sätta mig på en sten men misslyckades uppenbarligen för när vi reste oss upp var det en som var lerig på gumpen. handduken som jag mobbat min biff för i bilen fick nytt syfte. låt mig sitta på den. min urinblåsa protesterade som alltid så jag tog modet till mig medan frädelito vägrade och banade min väg till en av de tre blå bajamajorna. jag var förberedd på att få se och lukta 73 andra människors bajs men ojojoj. en fin modern toalettstol med spolfunktion och ingen otäck odör i sikte. tackar så mycket. sen kördes det hemåt och jag kämpade som en gnu för att hålla ögonlocken uppe. mission failed. plötsligt kände jag den fina människan bredvid märka hur jag slumrat. ooops. hihi. övermysig dag som avslutades med köttfärspaj i kabbarp och creepy film at my crib. bästa dagen. mmmhm.


Kommentarer
Postat av: emma

låter som en helmysig dag :-)

2010-08-25 @ 20:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0