aaaarggh!

ojoj vilken dag. min tur ligger ju inte direkt på topp men det är väl bara att le och gå vidare!
åkte till jobb, väl där höll jag på att stranda grottetrorna. satte på kranen som tömmer ut vatten och började sedan städa i ett annat akvarie. plötsligt insåg jag att jag glömt att stänga kranen. tur som jag hade kunde dock inte de sista fyra centimetrarna tömmas ut. whoooooops! full fräs på vattnet och samtidigt ducka för alla misstänksamma och undrande besökare som tittade in genom glaset. jesper är dock härdad och skrattade bara till när jag erkände vad jag hade gjort, hihi.
sen skulle jag ju till lund för att leta jacka med marcus, emma, josse och gustav. gick tågen som de skulle? nej.
så jag tog beslutet att hoppa på bussen mot värnhem för att ta mig hem istället. den busschauffören kan ju bara få ett skott i pannan! först visste han inte staffanstorps zonnummer och inte orkade han kolla upp det heller så jag fick rota fram en gammal biljett.

han: vuxen..
jag: nä barn.
han: barn
jag: men nu betalade jag för en vuxen ju!
han: det kostar så mycket till staffanstorp.
jag: nej, inte för ett barn. jag betalade för en vuxen.
han: nej, det kostar 28 kr *pekade på min biljett*
jag: det stod vuxen på skärmen men skitsamma.
han: det kostar 28 kronor!
jag: det kostar 17, men skitsamma. jag får väl vara vuxen då.
han: ge mig den! *tog biljetten och började trycka och ha sig utan att det kom tillbaka några pengar på mitt kort*
han: okej, du får åka gratis nästa gång.

haha, tror mannen jag är dum i huvudet? nästa buss hade jag ju redan betalat vuxenbiljett för och tror ju knappast man kan säga till nästa busschaufför "nä men, på förra bussen sa han att jag kunde åka gratis nästa gång. är det okej?".

missade min nästa buss med 30 sekunder och fick vänta 40 minuter på nästa. när jag väl kom på funkade inte kortet för då hade han ju tryckt något konstigt så fick betala EN BILJETT TILL för kärringen inte trodde mig! arg som ett bi var jag!

så för att ta mig från malmö till staffanstorp betalade jag nästan 45 kronor istället för 17. inte okej!

hoppas det går bättre till och från lund ikväll och att det finns några platser kvar på någon bra bio. fortfarande mycket som kan gå fel för mig en dag som den här.

nu: clementiner framför kenny vs spenny efter en mycket god pasta med bacon/franska örter-sås. har ju gått och blivit mästerkock, höhö.

poss po daj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0