en vanlig dag på jobbet

min bloggaktivitet ligger på minus. fyfy!
igår var en sådan crazy, skrattig dag på jobbet med jesper och jonas! älska sådana dagar! ingen av oss är normala i tristess.
roadtrip var planerat. först hem till jesper för att hämta hans missfärgade kakelplattor. jag minns inte varför men jonas sa något om ett "blåsjobb". jag började skratta åt ordet efter att ha tänkt på hur missvisande det är. båda började blåsa i luften för oss själva och då blev det ju ännu roligare!
sen till mobilia för att handla vin till lasse som ska gå i pension. eftersom jag är den täta bland oss tre skulle jag betala. jesper och jonas går igenom kassan för att packa ner flaskorna.
då frågar killen i kassan spydigt:
- "ska ni dricka detta tillsammans? ska de också dricka av det?" och tittar på jesper och jonas. vi tre bara tittade på varandra och fattade ingenting. tror killen jag som ser ut som fem köper ut till någon som är 25 och 38? haha. killen var lite bakom flötet och vi alla gick ut undrande - med flaskorna.
sen till bauhaus. jesper skulle lämna in sina kakelplattor. jonas får en snus av jesper och vill kasta den han har i munnen. han hittar ingen soptunna och frågar mig om jag tror han kan pricka den som står två meter bakom disken (där stod en anställd). jag skrattar bara. jonas ställer sig vid disken och ser sådär skyldigt oskyldig ut. rätt som det är hör jag ett smack och jonas som börjar skratta och gå därifrån några meter. då ser jag hur den fastnat på deras skåp de hade bakom soptunnan. så nära har jag nog aldrig varit att kissa på mig av skratt.
jag och jonas gick därifrån!
sjukt skoj dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0