underbart att jag jobbar med människor som får mig att skratta bara jag ser dem!

någon snygg singelkille i sina bästa år som vill komma och tina upp mig? ;) nä, skämt åsido, måste det vara så kallt? måste det vara motvind vilket håll jag än vänder mig och måste molnen överdriva så mycket? hade jag vetat det hade jag inte önskat mig en vit jul! nä, ge mig sommar, sol och kort tajt kjol för jag vill ha dig markolio.

galen dag på jobb idag. skrattat som en liten gris. jag, jesper och jonas är typ den perfekta kollegor-kombon! tillsammans blir vi helt sjuka i huvudet, skämtar, skojar, busar och dissar. galet roligt, vissa skämt är riktigt lea men vi vet alla tre att det är på skoj. riktigt glad att de alltid är där när jag jobbar! imorse stötte jag på jesper vid gustav och sen gick vi in i jonas. jag började dagens krig med att putta ner jonas halvt för vallgraven. han blev typ rädd, haha! skrek och tog tag i min arm. galet roligt. iof kastade han vatten över mig precis innan vi skulle gå ut i snön den busen! kan inte ens skriva skämten här för de kommer låta sjukt tråkiga men ack vad mkt jag skrattat idag. freaking lovely!

vi bestämde oss för att smita hem tidigare. jag och jonas pulserade fram till centralen. där sladdade en buss och fastnade tvärs över vägen så att inga bussar kunde komma förbi. bra där. så vi gick enda till värnhem i motvind och blä. bra träning för benen, man ska ju tänka postivt.

najs dag på jobb och imorgon är det julafton. känner på mig att jonas kommer vara insnöad så jag får vara den enda människan på hela muséet och göra allt jobb på både akvariet och terrariet. hoppas inte!

puss på näsvingen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0