jag tar nästan alltid låtnamn som rubrik.

duktigt att jag har lagat två kvällsmat:ar ikväll. jag i ett kök brukar gå sådär. oftast blir maten i slutänden bra. iaf ätbar. men vägen dit är en aning turbulent. för det första äger min mamma bara stora stekjärn från tiden då det gick mammutar utanför iglon. de funkar inte. så jag får steka i ett litet som är typ 15cm i diameter. det är ganska b för man får steka varje hamburgarkött för sig. men det är gulligt! utöver det ser köket ut som en mess när jag tar fram sak efter sak efter sak. ungefär som när jag ska hyvla ost. min mamma äger typ sju likadana osthyvlar men det är bara en av dem som gör tunna skivor som jag vill ha dem. så när jag skivar ost måste jag testa en efter en. har vi otur har jag till slut använt alla sju innan min macka är täckt med ost. knivar är också ett mission att hantera. de bara skär upp min hud. och slevar och sånt har en tendens att känna sig lite väl akrobatiska och gör ofta trehundrasextiograders bakåtvolter för att landa på mina fötter. tar jag dessutom fram datorn mitt i alltihopa så går det mesta åt helvete. men idag lagade jag mat till mina bröder sen stekte jag lax till mig själv. jag lyckades steka lax perfekt för första gången i mitt liv tack vare mitt gulliga stekjärn.
synd att den dock inte smakade ett skit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0