'påtäjdå' är inte 'potadå'

jag hatar en sak. jag står där framför massa lockande godislådor och ska välja ut de jag vill ha helst. jag ser den. och den. och den måste jag ha. åh, de har sånna! betalar och går hem jättenöjd med min onyttiga påse. jag ligger hemma och degar, stirrar ner i påsen och funderar på vilken som skriker högst att den vill bli sönderfrätt av min ogästvänliga magsyra. juste, jag köpte en sån! åh, va gott det ska bli. jag stoppar denna till synes skönhet i munnen och mina smaklökar vomiterar dirr, grips av panik och tar självmord...smaklökarna alltså. det var inte alls den godisen jag trodde det var. en bountyliknande godis är inte samma sak som mandelmassa med chokladöverdrag!

jag hatar när det tillverkas godis som ser likadant ut som något annat!! vem läser egentligen på alla godislådor?? jag hatar att behöva utsätta mina smaklökar för något så vedervärdigt som mandelmassa. hatar inte du också det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0