vill fingrarna dö skönt eller?

man hör ju ofta att ihjälfrysning ska vara det skönaste av de mindre sköna sätten man kan råka dö på. tydligen börjar man känna sig helt varm och gosig inombords så tillslut känner man tydligen för att strippa i snön. att vägen till det gosiga är extremt smärtsam och en aning kall spelar ju tydligen ingen roll. men okej.
istiden är här. jag är inte den som orkar rusta upp mig inför möten med mammutar så jag går i halvtrasiga ovinterfodrade stövlar och tunna vantar. fingrarna gör så ont att jag känner att jag lever. men ett tu tre så känns fingrarna som att de flyttat till varmare breddgrader. att ta av vantarna som för några sekunder sedan var självmord känns inte längre som ett problem. håller fingrarna på att dö då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0