clementiner ska få dansa salsa i min mage.

okej. det här inlägget är skapat för att ni ska sitta där och tycka lite synd om mig utan att jag behöver höra någon som råkar vara puttignuttig när de tycker synd om någon. here goes:
i blöta skor aka svarta fötter då de blöta skorna färjar men med finfint sällskap begav jag mig till centralen och tåget mot höör efter jobbet för första gången på mycket länge. detta för att mamma som är bortrest ville att jag skulle byta tvätten på tvättvindan (mmhm, det ska tydligen hålla tjuvarna borta om man ska tro min moder. ni får skratta.) och ta in posten. jag kommer till höör med mycket trötta fötter och ögon. väntar mig en full postlåda men möts av den tunnaste av alla lokaltidningar. vafan, hänger säkert ingen tvätt ute heller, tänker jag. öppnar altandörren och nej. ingen tvätt. VARFÖR SKULLE JAG SPENDERA FYRA TIMMAR PÅ NÅGOT SÅ ONÖDIGT?!
stoppar in bullar i ugnen. de kommer ut stenhårda av någon obränd anledning. sylten som jag trodde var god sylt var gelé. gelé är iof jättegott men inte på bullar kanske. sen var jag tvungen att gå tillbaka till tåget igen. jag är glad över var jag bor i staffanstorp. fem minuter till bussen. färre om man måste springa som jag. i höör är det uppförsbacke till tåget och tar typ 20 minuter för mig att gå. fett drygt!

fast jag ska vara positiv. jag fick gratis lunch. jag hade ett roligt vattenkrig. jag bestämde mig för att gå tillbaka till borggården och köpa glass efter jobbet. exakt samtidigt bjöds alla pedagoger på glass och jag fick mig en gratis jag också. hihi. jag hade fint sällskap till tåget. det hade jag inte haft om jag inte gått dit. man kan göra lite som man vill när man är själv. när jag åkte hem och hoppade av tåget i lund så stod bussen och väntade på mig. perfa!

nu är jag jättetrött. clementiner väntar på att få dansa salsa i min mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0