händelserik dag!

idag har varit en himla fin dag egentligen faktiskt. jobbade på terrariet en tisdag för första gången på myyyyycket länge. det innebar att jag fick följa med på "rundan" och hämta möss, syrsor och gräshoppor. kändes som att jag och rebecka var borta i timmar.
små möss som smet, stora ormar som försökte käka samma råtta, en orm som försökte krama ihjäl en blomma men som kom fram till att den inte ville vara vegetarian.
jag fick en sten som faktiskt ligger i min ficka fortfarande och J skrämde slag på mig.
nockade pannan i en hyllhörna och var ganska säker på att jag knäckt skallen.
på tal om skalle bet en leopardgecko en mus på ett så fint sätt att huvudet sprack och jag fick se lite hjärna. lovely.
den varma chokladen klunkades och brände hela vägen ner och den söta tröglorin hade en rutten mun.
ultraljud på den stora ormen och tvångsmatning = trycka ner en mus i ormen.
stolthet över att jag höll den stora ormen jättelänge utan att vara det minsta rädd och glädje när den vilade helt stilla med huvudet på min arm. mysigt.
mys med fåren som numera springer fram till mig för att bli kliade. de är så söta.

det mest minnesvärda från den här dagen är nog när jag ryckte till och sa till rebecka:
- åh, det kliar på min rygg!
och då skulle rätta till lappen på tröjan som jag ju trodde kittlade mig. när jag rättade till lappen kände jag hur något satte sig på min hand. EN SYRSA!
- AAAAAH! varför har jag haft en syrsa innanför tröjan??!
skratt på hög nivå. mitt ansiktsuttryck var visst obetalbart.

en timme senare. det kittlar till på min hals ordentligt. jag sveper förbi med handen och ner faller en syrsa!! vad gör de i mina tröjor????!!

lagade mat och koncentrerade mig på det för ovanlighetens skull. slutade ändå med att jag hällde kokande vatten på mig själv. men mat blev det.

fin dag. I like.

jag saknar min kajsa och min stephanie. varför är ni båda i det härliga australien och jag i sverige? bra fråga.
kajsa: jag hittade precis den här gamla bilden från 2006! jag hade helt glömt bort kurt-kuuuurtan, eller vad hette han nu? undrar var han gömmer sig!

jag är ju så himla söt. eller iaf min faster. i hög grad kurt-kuuurtan!

Kommentarer
Postat av: Kaussie

ah, Kurt-Kuuurtan is the shit!! hahaha och kommer du ihag Sid-animationen pa msn? jag tycker inte om att du ar kvar i Sverige! KOM HIT MED DIG!! <3

2010-06-11 @ 09:17:23
URL: http://kaussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0