jag litar inte på väckarklockor.

jag litar inte på väckarklockor. jag litar inte på mig själv. jag litar inte på väckarklockor...därför har jag tre stycken. den ena burken står i fönsterkarmen med sina röda lysande siffror. det är den synliga klockan. jag litar inte på att den ringer men den är bra att ha eftersom jag kan se den i mörkret. den andra klockan är den pålitliga. den är radiostyrd från typ schweiz och "går alltid rätt". den ställer t.om om till sommar/vintertid själv. men man måste trycka på en knapp för att den ska lysa liiiiite i två sekunder. jobbigt på natten. därav den synliga klockan i fönstret. den tredje är min mobil. den litar jag inte på eftersom den stänger av sig när den själv vill. men man kan vakna lugnare av den än av den pålitligas tuut tuut tuut eller tututututututut.
jag litar inte på väckarklockor. jag litar inte på mig själv.
idag skulle mobilen ringa 05.45 och den pålitliga 05.55. mobilen ringde men sen vaknade jag och tittade på den synliga. WTF, den lös 06.29. min buss går 06.46! DANGEEER!
tur att jonas redan fått uppleva min maximala sunkighet så det var bara till att dra på närmsta plagg och springa till bussen.
innan jag sprang kollade jag på den pålitliga klockan för att den inte senare tänkte väcka min pappa.
vad stod där? jo, att klockan var 02.46, att det var onsdag och att den skulle ringa kl 07.00 men att den var avstängd och därmed inte tänkte ringa. ehm, vad håller schweiz på med? eller vad håller jag på med? eller vad håller klockan på med?
jag litar inte på väckarklockor. jag litar inte på mig själv. jag litar inte på schweiz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0