stuck on replay

då var det klart! jag har körkort! det kanske ni trodde att jag redan hade. men nej. jag hade bara en sliten hopvikt väderbiten papperslapp. nu har jag ett körkort. minns min uppkörningsdag som igår. tidig morgon, fint väder, varmt, NERVÖS! Klarade det! åkte till malmö och satte mig lycklig på en bänk på centralen och ringde farmor och farfar. de blev glada. sen gick jag till museet och satt i sommarsolen med henrik och drack varm choklad. dålig idé så jag spillde den över mina beiga chinosbyxor istället. sen bokstavligen tvingade krusebuse mig att köra i malmö med museets bil. jag var livrädd inombords. men det gick ju...bra...och långsamt. idag är det exakt 2 dagar mindre än 9 månader sedan. nu har jag körkort.
drog ju till höör för att hämta körkortet så tittade självklart in hos das familia. tog ut utemöblerna och samlade ihop pulkorna och käkade våfflor med glass och sylt på altanen efter att jag stekt i solstolen. vårkänslor på hög nivå. ser fram emot snön som säkert kommer i övermorgon. nej! då går jag och skär mig och lyssnar på kent. säkert någon som tog illa upp där. synd! ... som jag och sara brukar säga till varandra för att vara irriterande och samtidigt roa oss själva eftersom vi gör livet svårare för den andra. tur att vi är lika underbart snälla båda två. jag tycker om sara. och våren. men inte våfflor som slaskat till sig som en disktrasa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0