under control

bara för att jag, efter två veckors febrilt användande, inte längre är beroende av nässpray.
tack vare rebecka som fick mig att kämpa med syrebristen på jobbet. hjärta syre.

idag gick jag runt och väntade på vår nya timanställda tjej som jag skulle lära upp på akvariedelen igår och idag. där gick jag och sparkade runt på sparkcykeln och störde jonas. vi tyckte att hon borde ringa och säga att hon blev en timme sen. vi blev ganska mycket mer förstående när chefen ringde och berättade att hon var på akuten efter att ha cyklat och trillat precis utanför museet. tur att hon är värsta trän..erskan som sysslar med triathlon och tänker göra en iron man om fem år. detta tycker jag borde innebära att hon cyklar med hjälm...? därmed 'endast' lindrig hjärnskakning? vad kunde hänt annars tänker jag. jävla idiot man är som inte ens äger en cykelhjälm än mindre använder den.

vad har vi lärt oss av detta?
1. använd inte nässpray för länge. du är inte förkyld. du är bara uppsvullen.
2. cykla inte ner i spårvagnsspåren i vägen. kan sluta med att du är medvetslös och får åka blingblingbil aka ambulans (var kom blingblingbil ifrån? eh. jag är trött nu igen)
3. stör dina arbetskamrater
4. använd cykelhjälm


chefen: ja, vi måste självklart träffa honom innan.. eller hon. det är en hona.
jonas: en hona? är hon attraktiv?
chefen: haha, det vet jag inte.
jonas tittandes på mig: nä, för vi kan inte ta in fler ugglor...

TACK, TYCKER OM DIG OCKSÅ!


Kommentarer
Postat av: TINI

hörru, det heter inte blingblingbil. det heter pling-plong-taxi till plåsterhuset :) hihi

2010-03-24 @ 17:48:25
URL: http://fruuktsallad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0