i mitt förhållande med mig själv är det jag som bestämmer!

ska försöka strukturera min hjärna inför detta inlägget. ska försöka skrev jag.
iaf, när jag klättrade in i ett av de större akvarierna i de alldeles för stora vadarbyxorna(?) och tvättade fönstret på insidan fick jag en jättelust att doppa mig. eeh? hade nog ångrat mig efteråt så jag lät bli. i sommar kanske?
svullade pizza på pompei med james. mmhm. ska kalla jonas för james nuförtiden. svulla kanske är fel ord när jag inte ens orkade äta upp halva. en gubbe gick förbi fönstret och verkligen tittade på oss. inte bara tittade in utan verkligen stirrade rakt in i våra ögon jättelänge. problem?
hela promenaden tillbaka till museet klagade james över sin bakfylla eller hrmhost jag menar huvudvärk. jag klagade mest på min feta ångest över om jag skulle träna eller inte. tanken att åka hem, krypa ut ur alla obekväma kläder, dra på joggingbyxorna och sova/titta på en film lockade alla mina celler i kroppen!
men i mitt förhållande med mig själv är det jag som bestämmer! så jag drog till fitness! ojoj, vilken diciplin man har. dream on.
fastnade mellan dörrarna som varken ville släppa in mig eller ut mig. lite smått panik där kan jag säga. behöver ett lite större utrymme än 50cmx50cm för att överleva! måste ha bytt fingeravtryck eller något. men in kom jag till slut.

jag har än så länge bara tränat inne på tjejgymmet för jag inte vill se ut som en förvirrad höna där ute bland de fit-a männen innan jag förstått på mig sakerna. men idag undrade jag vad fan jag gjorde inne på tjejgymmet. jag hatar ju brudar! och de fit-a männen finns utanför? ögongodiset finns utanför och inne på tjejgymmet står jag. INTE OKEJ! där inne finns det inga sexiga bodies att spana in när man oskyldigt ställer sig i baskinen bakom...

inne på tjejgymmet finns det BRUDAR! BITCHAR! BITTERFITTOR!
jag kommer in, 2/3 löpband är upptagna...av brudar med 25cm tjockt lager foundation i någon obestämbar orange nyans. såklart. på det tredje som inte är helt avstängt ligger där två tidningar. jag drar på mig min vänliga ansiktsmask och frågar den ena bruden som just nu står stilla på sitt löpband:
- förlåt men vet du om den där är ledig?
bruden höjer ögonbrynet som att jag inte ens har tillåtelse att andas i hennes närhet, blåser upp sig som en kampfisk redo för fight och fräser "det vet väl inte jag!"

har jag sagt att jag hatar brudar?!?!

jag tycker brudar som denna är sjukt patetiska och skrattretande! egentligen har de inga ballar av stål och är sjukt osäkra. jag slösar därför inte ens min energi på att bli sur på dem.
jag började gå snabbare än henne - typ omöjligt att inte göra det så sakta hon kröp fram. hon sneglade på min maskin och höjde sin fart till över min. jag såg min chans att ha lite skoj och höjde min till hennes nivå. hon höjde sin och jag följde efter. hon började se lite ansträngd ut och jag fick ett större leende på läpparna. hon höjde, jag följde efter. så höll vi på tills det gick ganska snabbt. vid det här laget hann hennes ben inte riktigt med, haha. detta var så roligt att jag höjde min fart ännu mer. hennes spegelbild i tvn stirrade på mig sjukt surt, hon svor till och lämnade gymmet. så roligt har jag inte haft på ett gym EVER! tack för adrenalinet och träningen bitterfitta! ses en annan dag! :D

hey, soul sister - train är kvällens låt!


Kommentarer
Postat av: tinisvinifini

hahahahahhahah älska att man kan få sånt kul på gymmet. skadeglädje is the shit, i tell you!

2010-03-28 @ 23:32:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0