det finns ett svar på varför himmlen är blå.

min värld är som ny! helt plötsligt kan obesvarbara frågor besvaras. de kan t.om printas i en tidning. den självklara frågan som inte ska kunna svaras på är "varför är himmlen blå?". det har iaf alltid varit självklart för mig. den bara är det. när någon ställer en dum fråga och svaret är "det bara är så" så brukar man ju svara "varför är himmlen blå?". jag är snart 20 år och tanken att det självklart finns ett svar på den frågan har aldrig, och jag menar aldrig, slått mig.
på toalettgolvet låg där en "illustrerad vetenskap-tidning". jag tänkte, men det är ju en sån tidning man borde läsa i för att bli lite klokare. öppnade den för att jag skulle känna mig smartare och första rubriken jag ser är "varför är himmlen blå?" följt av en halvsidolång text. WHAT?! Kan de svara på det??
jo men visst. de smarta människorna talar om för mig att den obesvarbara frågan kan besvaras. så nu vet jag plötsligt varför himmlen är blå. borde ju nästan inte finnas något jag inte kan svara på nu.
världen är som ny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0