jag älskar min systers badrum!

vad älskar jag idag? jo, min systers badrum. egentligen älskade jag det i förrgår men kärleken sitter i. risken att en människa som jag slår ihjäl mig i ett badrum som detta är på max. det är verkligen genomtänkt.

för det första, om man inte är vaksam när man kommer in så går man rätt in i en hylla med nyllet. aj, oftast slår man i hörnan hur man än rör sig därinne.
för det andra är lampknappen gömd fem centimeter över hyllan. så om syster väljer att placera saker på hyllan och man inte vet om denna udda placering så kan man leta. och leta. och leta.
för det tredje har hon det coolaste badkaret. det högsta. jag fick verkligen klättra upp i det. risken att jag halkar eller snubblar eller trillar är överhängande. det är nästan så högt att man sträcker sig på baksidan av låret när man klättrar. underbart högt.
för det fjärde har hon det mest udda duschmunstycket (heter det ens så?)! det är den största duschsaken jag använt. men när man tar ett fast grepp om den och förundras över hur stor...nej, den här meningen känns inte okej... när man tar ett fast grepp om handtaget och sätter på vattnet så kommer det vatten ÖVERALLT! det här munstycket har någon spejsad funktion där den sprutar ut vatten i en bred stråle ur handtaget också. ett mysterium hur man ska hålla för att kontrollera vattnet. men spejsat.
för det femte låser man dörren med en liten hasp. det finns egentligen en liten glipa ändå men den kan man ignorera.
för det sjätte har hon det sötaste draperiet! "ful anka", "badanka", "arg anka", "smutsig anka".
det enda jag inte gillar med detta lilla badrum är att det i duschen/badkaret är en varmvattenkran och en kallvattenkran. jag har aldrig riktigt förstått mig på det där med att kombinera de två för att få den perfekta temperaturen.
men jag älskar min systers badrum. jag ska använda duschen idag och hoppas att jag överlever på väg in i badkaret!

confession: första veckan i afrika duschade jag i iskallt vatten. sen var det någon som sa att man ju skruvar på både varm-och kallkranen. jahaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0