pangpang!

nu har mina fingrar tinat! riktigt kallt att vara ute i 3 timmar. men de snabbaste tre timmarna i historiken.
fick skjuta med olika pistoler och grejer. jag bara säger ett ord. darr! sjukt dålig är jag, hahaha. tur att det är sjukt skoj även om min hand darrar som ett fakking löv och alla instruktörer snällt försöker säga att det kommer bli bättre. haha, om jag säger att jag skjutit ca 20 skott idag så är de enda värda att nämna två nior och en åtta. ja, det andra kan vi låta vara osagt. en fin nolla fick jag också till och den är jag stolt över!

när vi fick våra inbetalningskort stod det 750, 00 kr på allas utom mitt. där stod det 0.00 öre. jag tackade för att de var så generösa men det gick de inte riktigt med på.

den andra kvinnan som var där började snacka med mig om väntetiden. 
- ja, det är ju rätt lång väntetid för att få börja. jag skrev upp mig i somras men sen kunde jag inte komma på intagningen i oktober. så jag har ju fått vänta ett år. 

jag fick verkligen hålla masken eftersom jag gick till bollhuset och anmälde intresse i måndags. flaxade på något flaxigt vis förbi hela kön. skillat! vascheguud! fast det vågade jag inte säga till henne, haha.

sen blev det lite dramatik också! en instruktör blev lite väl hotfull mot en yngre kille som riktat vapnet fel. 
instruktören: det är nolltolerans på det. vapnet ska vara riktat framåt. ser jag det en gång till kommer du inte tillbaka!
stackars kille säger jag bara. alla gjorde ju fel lite här och där. jag tog på vapnet innan kommando till exempel. ooops. fast det var ingen som varken reagerade eller skällde på mig mer än jag själv. iaf fick andra instruktörer säga åt intruktören att backa och lugna ner sig och sen började de prata snällt med oss och förklara att ingen skulle ta det personligt blabla. de verkade lite nervösa att vi alla skulle blivit lite avskrämda. men faktiskt. första gången behöver man inte vara så aggressiv även om det är sjukt viktigt att inte rikta vapnet fel. sen blev det lite kinkig stämning instruktörerna emellan som argumenterande om om vapnet ens var laddat. jag tyckte situationen var rätt spännande, haha.

jag suger men det är fett skoj ändå! lite värme på det och lite mindre darr, större händer och mer muskelstyrka i armen så är vi hemma! haha. lycka till på mig! 

älska mitt efternamn. det är fan najs när man blir ihågkommen - på ett eller annat sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0