en underbar dag med min lika sjuka syster!

jag älskar gårdagen!
jag var som vanligt seg som den perfekta kolan med att ta mig iväg. men tillsut segade jag mig till gymmet som en slemmig snigel. eller njä. minus slemmet. svettig som en ostmacka gick jag på uppdrag till triangeln för att köpa anslutningskabel som senare visade sig inte hjälpa ett dugg. syster fyllde min buk med mat medan jag fyllde hennes dator med filmer. vi tittade på dear john.
mitt i filmen utbrister jag:
HB2: fick du the bee movie?
HB1: ja. 
HB2: oj, avslöjade jag mig att jag inte koncentrerade mig på filmen där? 
HB1: busted.

i slutet:
HB2: im cryyyying!
HB1: det har jag gjort länge!
HB2: men jag har kämpat!
HB1: här kämpar vi inte. de kommer ändå.

sen ville jag ut och promenera i det mysiga kvällsljuset men innan vi sega råttor tagit oss ut genom dörren var det mörkt. men när vi kom ut genom porten fylldes vi av utlandskänsla båda två. MYS! bestämde oss för att gå enda till stranden. där bestämde vi oss för att bada fötterna. sen bestämde vi oss för att bada knäna. (det var griskallt!). sen kom jag på att jag ville kunna säga att jag doppat rumpan i havet. sen stod vi där i trosor och bh skakandes av kyla och ångest över att vi egentligen ville doppa hela oss. efter tio minuter insåg vi att vi inte hade något val. vi hassebarn kan inte tacka nej till utmaningar.
jag försökte framföra min vishet genom att säga att vi borde bada näck men HB1 behöll trosorna på. det ångrade hon sedan inuti jeansen. hihi.
när vi gått därifrån något kyliga tänkte båda sjuka hassebarn samtidigt på mjukglass. så vi gick till gustav och köpte en mcflurry smarties. "jag vill inte ha någon sås. jag vill bara ha det där kalla."
två killar skrattade åt oss för uppenbarligen är det inte normalt beteende att köpa mjukglass 23.40. vi tyckte det gick finfint. sen sov vi sött.

idag drog jag mig ut i det blöta regnet och gymmade igen. jag är stolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0