jag bara eeeeeeh.

okej. jag och musik. jag tycker inte om att vara utan det. spotify i mitt hjärta. det första jag gör när jag kommer hem är att starta spotify. köra bil utan musik sprängandes i högtalararna är inte okej. ändå har jag iiiingen koll på musik whatsoever. fråga vem det är vi lyssnar på och jag bara eeeeeeh. borde jag veta? ja, det borde jag. men nej. jag bara eeeeeh. jag bara lyssnar. no research om på vad.

förr var det spice girls som gällde. jag och syster hade våra klänningar (som fortfarande finns i förrådet) och våra tavlor på väggen. jag var sur för min systers tavla var finare än min. min syster var Mel C och jag var Emma. Hon var söt tyckte jag och när jag var liten ville jag vara mindre och söt. örk.
 Spice Girls - Wannabe

sen var det westlife för hela slanten. jag var kär i shane filan. det var stephanie också. kajsa ville ha kian egan. någonstans har jag deras skivor. om ni spelar en låt av dem kan jag antagligen 99 % av orden. tyvärr.
 Westlife - Bop bop baby

när vi insåg att vi aldrig skulle få gifta oss med våra guldklimpar försatte Steph mig i en Shania Twain-koma. tänker jag shania twain tänker jag hon och jag på bussen mot och hem från branäs. tänker jag branäs bombaderas jag av härliga minnen. nostalgitripp.
 Shania Twain - Up!

när jag för några år sedan pratade med en tjej från arboga över internätet stup i kvarten, som jag aldrig träffat och egentligen inte har en aning om hur jag fick kontakt med henne, så presenterades takida. hon älskade dem. jag älskar gitarren i reason to cry.
 Takida - Reason to cry

förrförra sommaren spenderade jag med The Script och Chris Daughtry med en viss person i tankarna.
 The script - Breakeven
 Chris Daughtry - Over you

sara är min musikmaskin. istället för att skicka låtar till mig hela tiden som förr lyssnar jag nu istället på hennes spotifylistor allt som oftast där det dyker upp nytt bra hela tiden. plötsligt hamnade hon och därmed jag också i en stor bon iver/melissa horn/tracy chapman-grop. vi bara låg på två maddrasser i flera timmar och lyssnade på dem. perfekt pluggmusik kan jag berätta. och tracy chapman är inte en gammal gubbe. det trodde jag.
 Tracy Chapman - For my lover
 Melissa Horn (& Lars Winnerbäck) - som jag hade dig förut

sen blev det fart på fläkten och saras "rave"lista skapades. här hittar man tex david guetta, ali payami och pitbull med inslag av NRJ stile. jag är inne och fingrar på den dagligen.
 Darius&Finley ft. Nicco - Do it all night (michael mind radio edit)

aldrig någonsin förr har jag haft bad religion i huvudet. men det har jag haft nu i 4 dagar. muse också. tur att de är bra. muse mer än bad religion. en sömnlös natt där min hjärna sjöng på new dark ages och jag ville slå på H som berättade om dem förra veckan när jag bara eeeeeeh.
 Bad religion - New dark ages
 Muse - Uprising

Fast bäst av alla är väl ändå min och saras låt som kommer vara vår låt föralltid. Låten som borde spelas på vår gemensamma begravning:

 Silk - Freak me baby

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, gollit!! <3

2010-05-18 @ 20:59:08
Postat av: Qina

haha..Fan vad underbart att läsa.. jag satt och skrattade och mindes dom olika perioderna i livet.. har haft dom alla=)och några till=)

2010-05-18 @ 22:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0