what do u want from me?

vad vill min kropp mig?!
jag och pappa åkte för att handla. i affären kliar jag mig på magen och det börjar bränna och klia ordentligt.
eftersom jag och finis utsatte våra kroppar för lite ultravioloett strålning i morse tänkte jag att min hud kanske var lite extra känslig som den blir på sommaren när jag solar. det fortsatte klia och jag tänkte att det nog var bäst att duscha. så när vi kom hem hoppade jag snabbt ur kläderna och spolade kallt vatten över min body.
vad som gjorde mig rödflammig och kliade på min mage i affären spred sig i duschen på en halv minut till hela ryggen och armarna, bröst, mage och rumpa och lite på kind och haka.
kändes som att jag skulle brinna upp och det krävdes enorm disciplin för att jag inte skulle klia kan jag säga!
rädslan infann sig när jag såg hur röd jag var i spegeln. gick ut till pappa för att visa honom och önska att han hade ett svar. oj. ja jo. när jag skulle lämna vardagsrummet fick jag en riktig svimningskänsla så fick sätta mig ner. att ha en brinnande rödflammig kropp på tre sekunder är jag inte direkt van vid (förutom igår av den jävla hårinpackningen). inte heller särskilt vardagligt för mig att få svimningskänslor så fick verkligen dödsångest. såg framför mig hur jag höll på att dö. att pappa var tvungen att ringa F. att jag inte skulle få se pojkvän, familj eller vänner mer. men jag lever än. har inte kliat så är inte röd som en kräfta längre. kliar lite fortfarande men kliar jag vet jag att det kommer flamma upp så jag vägrar. jag vägrar klia. jag vägrar dö. men kroppen. säg mig, varför? :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Det där kan ju jag svara på, det var hårinpackningen, helt klart! Heeeeelt klart! Motsatsen till det är väl typ.. Fotfil eller lite havssalt, testa det!

2010-11-24 @ 22:18:36
Postat av: tini

allergisk reaktion. du kanske borde ringa vårdcentralen o tvinga de göra tester.. men man är mycket mer känslig de första dagarna efter en allergisk reaktion, kan reagera på minsta lilla då. jag vet hur sånt går till. man tror inte det blir så illa, men det går jävligt snabbt när det börjar klia till att det svullnar i ansiktet och halsen. var rädd om dig.

2010-11-24 @ 22:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0