så kan det gå när hjärnan behöver bensin.

asså igår var en fin liten panik inombords. sen till jobbet (som vanligt, gah), inser att min bensinmätare är i botten. aldrig kört tanken så tom så oron började växa redan där. vi vet ju alla att gosen har sina flaws så tänk om den inte varnar eller liknande. på motorvägen dök bensinlampan upp för första gången. oron ökar en aning. kör till jobbet och det enda jag tänker på är att jag kommer få motorstopp på vägen till bensinstationen efter jobbet och kommer få vandra och köpa dunk medan gosen står mitt i gröten. blev lugnare när pojkvän lovar att rädda mig om så är fallet. när jag kör mot bensinen tänds lampan åter. då inser jag plötsligt att jag lagt mig i heeeelt fel fil och är på väg ut på motorvägen. panik. men bara till att fortsätta, insåg att det kom en avfart och tog den snabbt som attan. tankade halv tank i hopp om att bensinen skulle vara billigare hemma. kör hem men finner samma pris. försöker tanka men apparaturen vägrar medge köpet. wtf tänker jag och kör hemåt. efter en kilometer ploppar en tanke upp, "stängde jag tanklocket?". caroline tittar i sidospegeln och ser att luckan är öppen. "faaaaaan, då ligger skruvlocket på bilen". "omg, omg, omg om det trillat av". tar första höger, parkerar och hoppar ur bilen. tack gosen som hållt hårt i locket. förövrigt låg jag minus 200 kr på kortet, därav ingen andra tankning. min hjärna behövde bensin. spännande eftermiddag mmmhm. igen sometime? tack, men nejtack.

Kommentarer
Postat av: Emma

Sött :-)

2010-09-14 @ 21:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0