Sanningen kommer alltid fram..även hos fiskar.

gillar inte mobilblogg. man har typ ingen koll på vad man skriver, inte hur rubriken blir och styckeindelning är något den aldrig har hört talas om. så here I go again.

dramatiskt avslut på min arbetsdag! hektiskt och världigt kallt vattenbyte för vissa. tömde ut lite för mycket vatten men tänkte "äsch, fyller upp så är det ingen som ser det" (fanns enbart iskallt vatten i kranen). men vattenbytet slutade med att fiskarna simmade väldigt snurrigt för att sedan placera sig på botten i ryggläge!! jag blev nog lika chockad som dom! så det blev till att skrika på min räddare-i-nöden-jesper som startade räddningsaktionen efter att jag fått vara snäll och kasta fram sanningen om varför 30 fiskar låg och spelade döda på botten.

OBS att de klarade sig, iaf de som inte var små yngel...

Den nyanställda akvaristen varnade dock mig för att stoppa ner handen till dem för att undvika skeletteffekten. Vadå? Skulle fiskarna inte tycka om mig? Kanske tur att mitt slutdatum bland firrarna är den 30 april. Den kunniga nya mannen måste tycka jag har mitt på det klara, haha, not! Klant number one!

Mina ursäkter för händelsen? 
1: de tyckte det var kul
2: ville simulera en kylig västanvind
3: de svaga behövde rensas ut och övriga härdas för framtiden.

det är tur att jesper är van!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0