jag är pepp

jag är så pepp på att flytta att jag nästan spricker. jag är så pepp på att stå på egna ben, ha mitt eget place, kunna göra vad jag vill, när jag vill och hur jag vill. jag är pepp på att vara vuxen. jag är pepp på att inreda. jag är pepp på att göra lägenheten till mitt alldeles egna hem. det må vara litet men hur stor är jag egentligen?
jag är pepp på att börja plugga igen. kanske inte just att plugga men jag är pepp på att få lära mig något nytt. det har jag haft ett sug efter ett väldigt bra tag nu. få ny information bakom skallbenet. något jag kan använda mig av i framtiden. jag är pepp på att utveckas. att göra något nytt. jag är pepp på att träffa nya människor. jag är verkligen inte samma människa som när jag började plugga senast. det är sjukt vad jag har förändrats. många människor jag umgås med idag kände jag inte då så det är inte många som vet. och tur är väl det.
jag försöker fokusera på peppen - för att åka på nya äventyr innebär att man lämnar något bakom sig. de senaste två åren har jag varit mer på museet än någon annanstans och kollegorna har man ju kivat med nästan varenda dag. jag och jonas diskuterade det när vi körde bil i tisdags, hur bra vår arbetsplats egentligen är. hur jag, jesper och jonas haft så galet roligt. hur vi kan vara extremt elaka utan att någon av oss tar illa upp. jonas är nog den människa i mitt liv som fått mig att skratta mest genom att bara vara i samma rum, så det var med en viss sten på axeln som jag sa hejdå till honom idag. och det kommer inte vara så lätt på fredag som jag trodde det skulle vara. men jag är jävligt glad att mitt liv går framåt och att jag gjort verklighet av orden jag sagt det senaste året. jag är redo för något nytt. men människorna hoppas jag finns kvar. jag är pepp.

Kommentarer
Postat av: K

Jag är pepp med dig, snart är det den första dagen på våra nya liv!

2011-08-24 @ 21:38:29
URL: http://thepresenceandnopast.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0