högerhalva!

såg precis något galet intressant på dr phil! på en skärm visade han en kvinna som snurrade. jag bara: okej?
sen frågade han publiken hur många som såg att hon snurrade medsols. hälften räckte upp och jag bara "va?". sen frågade han hur många som såg att hon snurrade motsols och andra hälften räckte upp. jag bara:
- hur kan man inte se att hon snurrar medsols.
min pappa bara: hon snurrar ju motsols.

tydigen såg man olika beroende på vilken hjärnhalva som dominerar hos en. om man som jag såg att hon snurrade medsols dominerar högra hjärnhalvan. man är mer tankspridd eller vad man nu ska säga..inte lika planerande och tänker inte lika taktiskt som vänsterhalvan. man ser helheten istället för att plocka isär det och se deltaljerna och man är mer subjektiv.

riktigt intressant!! önskar jag kunde se resten, men nu ska jag iväg och grilla. ja, ni hörde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0