sluta såga!

i förrgår kväll var jag redo att ringa zazza och be henne checka in mig på St Lars. var som sagt galet trött och från det jag kom hem halv sex till jag skulle gå och lägga mig klockan tio, av ren utmattning, så hörde jag något som lät som en vinkelslip eller såg med jämna mellanrum. inte för att jag vet vad en vinkelslip är för ngt. men när jag väl skulle sova fick jag nog. vem sågar i så många timmar en söndagkväll? gick och hämtade pappa och bad honom komma in och lyssna. då blev det tyst. typiskt. det var exakt där, när vi stod och stirrade upp i taket båda två som jag tänkte ringa zazza. sen lät det. pappa tryckte huvudet mot lampan. väckarklockan. ventilationsluckan i fönstret. väggen. tillslut trodde vi väl båda att det var ngt bakom den brustna tapeten som lät för när pappa tryckte där så slutade det. han var nöjd. jag var nöjd. men såfort han hade gått ut och stängt dörren lät det värre än förut. hämtade pappa igen. han kom tillbaka och tryckte lite överallt runt fönstret. plötsligt blev det tyst och man såg ett nöjt flin. slutade med att pappa stängde fönstret med en 1krona imellan och jag kunde sova! sjukt skumt att fönstret kan vibrera så jäkla snabbt att det låter som en elektrisk såg?! spännande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0