vad ska man säga?

det här har något varit en ganska rastlös dag men ändå en galet rolig och spännande. det blir vad man gör det till. gud, vad jag tjatar! men det stämmer, got it? so make it göööd!

började med en tripp till vårdscentralen. inte det lättaste att gå när tån knappt får plats i skon. men det gick vägen och paketet på foten blev lite mindre. sen bar det haltandes, harklandes och hes av till malmoe. en mycket spännande halvtimme som blev en riktig sjävförtroendekick. nu vet jag att jag också kan! mmhm!
därefter mötte jag upp en om ännu mer harklandes och sjuk syster. hyrde tre filmer. den första satt hon vid datorn. den andra var hennes val som visades vara spansk om en flicka med cancer. nej tack. sen blev det mitt val, en komedi som faktiskt var rolig. men jag och philip, som också dök upp, somnade medan min syster fortfarande satt vid datorn. effektivt men passivt filmmaraton!

min flummighet ledde oss in på ord på könsdelar. jag och sara verkar vara de enda som tycker det är okej att säga fisse. men herregud. hellre det än "snippis". nejtack. då säger jag hellre fitta och det låter way aggressive. så iag lärde philip och syster ngt nytt.
danskar har ju tre ord beroende på hur gammal könsdelen är
tisse = barn
fisse = ungdom/ung vuxen
fjabbe = vuxen/gammal.

så nu vet ni det, haha! philip blev besviken, han ville också ha ett åldersbestämt ord. någon som vet så hör av er vettja, hahaha!

sen tog vi oss till stp för spaghetti och köttfärsås á la caroline the möösterchef, mummma och mmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0