vidrigaste, dyraste och roligaste efterrätten!

shit pommes säger jag bara. jag, sara och anna drog in till landskrona för att käka på tycho. riktigt god biff och bea.. iaf enligt mig som älskar det och inte varit där innan och därför inte hade något att jämföra med. de andra som käkat där förr tyckte att köttet var översegt etc etc.
efter maten skulle vi beställa efterrätt. man förstod ju inte på menyn vad det var för något. vadå bara skriva ut ett konsigt namn men inte förklara? men vi diskuterade med servitrisen som själv inte smakat det men...
beställde inte två stycken "chokladtexturer" för 75 kr styck (!!) som skulle vara olika chokladsaker.
vad vi fick var något helt annat skulle vi väl säga.
en isboll som dod när man rörde den med skeden och smällte ut i en brun sörja över hela tallriken.
en vit fluffboll som smakade okänt.
en brun liten klick som såg ut som en liten hundbajslort som smakade okänt.
sen det som vi alla tyckte såg godast ut. en liten chokladkaka...som smakade okänt med en hård konsistens av gummi.
hela efterrätten var alltså totalt oätlig. shit som vi skrattade.
med lite pepptalk från linda att vi inte skulle betala den fick jag självklart rollen som den som skulle snacka med servitören. det var enklare sagt än gjort med tanke på att han ignorerade oss totalt och gick omvägar efter att ha sett våra ansiktsuttryck och tallrikar.
tillslut kallade jag på honom och sa:

- ursäka men det här var faktiskt inte ätbart. den där dog och den känns som gummi
- okej.
så tog han tallrikarna och gick utan att säga något eller titta på oss, haha.

helt klart värt upplevelsen med tanke på att vi vägrade och slapp betala!

men inte undra på att han själv aldrig ätit den, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0