mitt liv handlar om mig.

mitt liv handlar om mig. mina beslut. mina mål. mina resultat.
ditt liv handlar om dig och det är du som får ta konsekvenserna av dina beslut och ditt agerande. ingen annan.
mitt liv behöver förändring. många förändringar har skett. många beslut har jag tagit. jag har valt att förändras och är jäkligt stolt över det. men det är kanske också det som gör att jag nu behöver förändring. än är jag inte nöjd. jag har fler beslut att fatta. beslut som jag vill ta baserat på mig själv och ingen annan.
jag vill inte fastna i något där jag inte trivs. vår kära vän lasse jobbade där jag jobbar nu i 35 år utan att ha något som helst intresse för fisk. han var arkitekt men fick inte jobbet han ville ha och la ner hela karriären för att spendera kommande 35 åren på ett akvarie. det var hans beslut. hans liv.
jag vill inte bli som honom. har redan jobbat med fisk i två år utan att egentligen ha något intresse. två år kan lätt bli 35. om man fastnar och låter sig sitta kvar. jag skrev därför mitt bäst-före-datum på akvariet. två nya har anställts och det finns inte längre något val än att flytta sig. skönt. för det var mitt val.
många föredrar trygghet. oftast de äldre som man ofta lyssnar på. men man ska bara lyssna med ett halvt öra. inte låta sig stoppas av att deras åsikter är baserade på det liv de levt.
imorgon ska jag göra något för att ta mig ett steg närmre ett nytt beslut. nya utmaningar. det förblir hemligt eftersom jag inte har fått någon inspirerande respons från de jag talat med. för mig vore det guld. ett mål jag har just nu. men det är baserat på mig själv och vad som skulle göra mig gott.
baserat på hur jag vill att mitt liv ska se ut. mitt liv handlar om mig.

Kommentarer
Postat av: E

<3

2011-03-16 @ 19:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0