mucho intressant eftermiddag!

lyckades slingra mig ifrån bull vattenbyte idag också. jag är så skillad!
istället spenderade jag eftermiddagen med veterinären som var på besök.

fick se när han obducerade en flygpungekorre. det var verkligen en FLYG-PUNG-ekorre. dens pung hängde typ 4 centimeter utanför kroppen. inte helt normalt. stackaren! den hade dock inte dött av det. anledningen såg vi när veterinären klippte upp hela huvudet och det kom ut var. det kraset var inte det mysigaste. och det luktade inte hallon!

sen obducerade han vår fijileguanhona som dog förra veckan efter att ha lagt ägg. tråkigt! när han öppnade upp magen såg man att hon hade ett ägg i magen. sjukt coolt! fast vad hon dött av kom vi nog aldrig fram till. helt galet att se någon flytta massa små organ och klippa ut hjärtat och lägga i en liten burk med vätsa.
mucho intressant!

sen fick jag även se de två mest meningslösa avlivningarna på två rödkindade vattensköldpaddor. förjävligt att de säljs i affärerna. folk tröttnar och bara dumpar dem någonstans. folk köper sen ringer de till oss och ber oss ta dem. borde inte ens få säljas!
de här två hade hittats i en låda utan vatten. hamnat som hittegods hos polisen och nu till oss. sen beslutades det att de skulle avlivas. två fullt friska fina sköldpaddor.
inte okej!

tänk efter innan ni köper djur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0