äpplets återkomst!

herrejösses vilken start på dagen!
vaknade, hoppade på min röda häst och trampade till polishuset IGEN! kommer in och blir mött med samma taskiga attityd som förra gången. sen blev det klödd hit och dit med att ens komma på var i malmö min telefon befann sig. under några minuter blev jag tillochmed lämnad att tro att mitt lilla äpple låg hos teknikerna för att bli avlyssnad. hmm. efter att kvinnan svurit åt alla hon pratade med i telefonen, skjutit dem och räckt fingret åt dem och pratat skit med mig om sina kollegor och berättat för mig att jag aldrig ska satsa på att bli polis fick jag äntligen beskedet att jag kunde hämta min telefon. ute i hamnen. suck. så det var bara till att cykla från davidshall och ut i ingenstans där de trevligt väntade på mig.
14 missade samtal och 6 sms. lite lagom sådär!
när jag sedan skulle cykla upp för viadukten hoppade såklart kedjan av. svor lite åt hur lång tid det skulle ta att gå hela vägen hem. hade tagit minst en timme. när jag står där i ett rödljus hör jag hur tre fula killar som la kullersten visslade på mig. jag vred på huvudet och såg hur de vinkade. efter att ha ignorerat dem i några sekunder vände jag mig om och gick över vägen mot dem istället. de såg helt överglada ut och förväntade sig nog inte att jag skulle säga:
"tjena grabbar, vet ni hur man får på en avhoppad cykelkejda?!".
aldrig sett tre killar så exalterade över en cykelkedja, haha. 30 sekunder senare lämnade jag dem och deras sten till sitt öde.
svettig och överglad kom jag tillslut hem efter tre timmars klödd!
vill aldrig mer bli bestulen på mitt äpple igen. fyfan!
ett styck glad caroline kommer lastat!
POSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0