be the bigger man

att vara "the bigger man". jag brukar försöka vara det. folk säger ju jämnt och ständigt att jag är för snäll. gör saker för andra istället för mig själv. förlåter sånt man inte borde förlåta. men vet ni vad jag kommit på? det tar mycket mer energi att gå runt och vara arg. jag har jävligt svårt för att vara långsint. tror min barndom gjorde mig allergisk mot långsinta människor. det tar mycket mer energi att gå runt och tvinga sig själv att vara arg än att forgive and forget. jag har försökt men det funkar inte. och vet ni vad? alla gör misstag. om ingen kunde förlåta hade jag förlorat väldigt många vänner genom åren. både på grund av dem och mig själv. alla gör misstag. även om man inte alltid ska glömma så kan det vara värt att vara the bigger man och ta steget att förlåta. inte alltid. men ofta. sen är det ju rätt bra om det är ömsesidigt och man möts med respekt. men bara så att ni vet... poss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0