osocialiteteN!

sverige är ett underligt land. man blir förvånad när folk är trevliga. när jag stiger på en buss säger jag alltid hej. människan är ju trots allt vänlig nog att transportera mig framåt. men man ska ju vara glad om man får ett hej tillbaka. i usa berättar folk sin livshistoria i kassan. här står folk tysta. .. när jag står i kassan tycker jag ganska synd om människan som sitter där bakom och inte ens är motiverad nog att berätta hur mycket mina varor kostar. som en pik frågar jag "och hur mycket pengar känner du för att ta emot?", sen bränner man av ett leende och säger tack. svar får man ju sällan i det fallet. därför blir man ju så glad när man möter folk och får samma trevliga respons tillbaka. som när jag kom ner till porten igår och där stod två killar utanför. jag öppnade glatt dörren och de sa direkt "tack så jättemycket, ha en trevlig kväll". jag gillar det! människor borde bli lite gladare och trevligare? yeeeeeeeeee buddy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0