Skånetragedin strikes again!

Hur i H kan man vara så trött att man faller ihop i sin säng och däckar klockan 17.00 en fredag!? Efter att ha haft världens chilla vecka. Skånetragedin kanske har en hand med i spelet.
Fick sluta tidigare i skolan så slutade 11.30. Jag , Tarra och Carolina bestämde oss för att fika i älskade Malmö. Kommer till tåget som skulle gå 12.12. Dammit. Försenat till 12,30. Går till donkan och köper en cheeseburgare. Sitter på tåget i 1,5 timmar utan att röra oss mer än 10 meter. Härligt, ett brinnande tjänstetåg i Kävlinge och totalt tågstopp.
Vi börjar rulla. Men inte längre än till Landskrona. Alla vet hur bra systemet med ersättningsbussar är. Men vi är ju inte de som ställer oss i den där gigantiska kön till den enda ersättningsbussen så vi kutade runt folkhopen och hoppade in genom bakdörren. Haha. Bästa ngnsin! Men varför skulle bussen köra till Malmö? Nä, vi fick snällt hoppa av i Lund och ta regionsbuss till malmö.
Som sagt, fyra timmar istället för 50 min. Bra jobbat. Tur jag hade mina galna kompanjoner att sjunga superbass med i fyra timmar.
20 timmar utan mat är inte helt genomtänkt. Sjömansbiffen satt fint innan jag däckade! Blir helt klart bio istället för utgång ikväll med bästaste Kajsa.
Poss på dig skånetrafiken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0