malmöbo..ett stort tack..

höjöjöj vad man äger mer än man tror. igår, den 10 september tvåtusenelva blev lilla jag malmöbo på riktigt. gick upp i ottan, oförberedd som jag var, och packade ner mitt liv i kartonger. tur att mammas bil tror att den är en lastbil för det är sjuukt vad man får in många flyttkartonger i den.
första gången jag tittade på lägenheten grät jag när jag kom ut. hur jag från det gick till att säga "ja tack", kan nog ingen riktigt förstå men det var mkt tack vare att jag litar väldigt mycket på min pappa som sa "vi fixar det". och nu kan jag inte vara mer tacksam.

stort tack till sara, min partner in crime, som rensat ikea med mig och tittade ut möbler som idag ser helt sjukt bra ut tillsammans! dessutom väldigt bra städerska förövrigt ;)
stort tack till min pappa, farmor och farfar som slitit med att få upp färg på väggarna och en randig tapet på tvären. även till pappa som spenderat timmar på att skruva ihop möbler.
stort tack till mamma som slet och svettades och körde fram och tillbaka från stp till malmö för att frakta mitt liv. hon var också anledningen till att jag faktiskt hade en säng att sova på. ska nog köpa lite verktyg...
stort tack till min syster och fredrik som kom och höll mig lite sällskap första kvällen i ensam boning!
stort tack till mig själv som tog steget att flytta hemifrån och börja plugga samtidigt.
även stort tack till mig själv som började skrubba hela duschen, toan, vasken och toalettgolvet klockan 00.30 igår. nu kan jag faktiskt våga gå in där barfota.
stort tack i förhand till alla fina vänner som i framtiden vill hänga i mitt crib och skapa fina minnen i skolådan.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0