att träna

det där med att träna. jag gillar det. förra sommaren fick jag en knäpp i huvudet. att springa 10,8 km ett par ggr i veckan var verkligen ingen bra idé. min hjärna behövde det verkligen men man kunde ju plötsligt se ben jag inte visste att jag hade. inte bra och rekommenderas inte. har önskat varenda dag sedan dess att jag inte hade spenderat min sommar springandes på landsvägen mellan staffanstorp och kabbarb, av diverse orsaker. till alla er därute som kämpar efter ett supersmalt ideal där nyckelbenen ska stå ut som två svärd...idag och x antal kilo choklad senare har jag lagt den sommarens galenskaper bakom mig. men att träna är fortfarande grymt skönt för min hjärna. när man suttit inne och sunkat ner sig i soffan med massa plugg eller en tristess så är det så jävla skönt att spinna för sitt liv tillsammans med 41 andra svettiga gubbar, tanter, kvinnor, män, tjejer och killar. inte för att man sedan inte hamnar i samma soffposition, haha...men med en helt annan känsla i kropp och knopp. mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0