back in business

oboy, back to school. fullt ös medvetslös. hur ska man hinna med livet egentligen. skola sen direkt till jobb och hemma kl 22. sen vill man ju så hemskt gärna träffa den där finisen också. och umgås med alla andra underbaringar. och träna, jösses, man ska göra DET också! två dagar i skolan och två veckor kvar till första tentan! (kanske borde köpa den där boken?!). två veckor efter det - tenta igen. inte litet test. utan stort prov. bara det är ju tillräckligt för att ansöka efter ett eremit-liv. men låt oss slänga in två gruppdiskussioner som kräver förarbete och ett projektarbete i grupp också. HERREGUD! på 6 veckor! killing me softly... men jag har klarat 1 år av 3 utan failures så ska minsann överleva detta också! och göra allt för att hinna med livet som är så underbart för tillfället. det som är positivt är att vi äntligen efter ett år har kommit till det som jag finner intressant och roligt. började tvivla på att det skulle komma. marknadsföring och designa en tjänst. ledarskap. intressanta saker må jag säga!
 
trots att denna press skulle kunna få vem som helst att vilja gräva ner sig har jag en sådan glad känsla i kroppen. typ oövervinnelig. vad har jag att klaga över. skolan är äntligen intressant. jobbet består trots jobbiga stunder av tre underbara 1åringar som verkligen är just underbara. tre "likadana" men ändå så olika och jag har haft äran att vara en del av deras liv det senaste året. från nattjobb liggandes i en säng med bebis på armen till att de nu är så sjukt medvetna, roliga charmtroll som ränner runt längst möblerna! min kärlek till bebisar har växt och jag är sjukt glad att jag fått lära mig allt jag lärt mig. trodde aldrig jag skulle lära mig ta hand om trillingbebisar...who could have known? och det där att jag hittade mig själv efter mycket om och men och skit de senaste 1,5 åren... det bästa som hänt. utan en själv - vem är man då? jag är glad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0